Het licht van Vinkeveen

Foto: Gert Tetteroo

Foto: Gert Tetteroo

Er zijn van die momenten waarop je je meteen al realiseert: dit blijft me nog jaren bij. Niet omdat er indrukwekkende dingen zijn gebeurd, maar gewoon omdat alles voor eventjes mooi en perfect was. Vanochtend was zo’n moment, in de oude wachtruimte van station Vinkeveen.

Het was een prachtige lentedag. Het zonlicht stroomde door de grote ramen de wachtkamer binnen. Achter het station was alles bloesem en ontluikend groen. Binnen hing een prettige lucht van nieuwe verf en koffie. Het was jammer dat tijdens mijn lezing over de Haarlemmermeerlijnen de gordijnen even dicht moesten – anders waren de foto’s en de video’s niet goed te zien – want het licht was werkelijk schitterend.

IMG_0112De 45 stoelen in de wachtruimte waren allemaal bezet. Het buitengewoon plezierige publiek luisterde een ruim uur lang ademloos naar mijn verhaal, waarna ik – ook altijd prettig – nog een kwartier lang bezig was om handtekeningen te zetten en opdrachten te schrijven in meegebrachte en ter plekke aangeschafte boeken.

Het uurtje had wat mij betreft ook rustig een hele dag mogen duren. Maar dat was misschien weer wat te veel van het goede geweest.

Gert Tetteroo, die het opgeknapte station Vinkeveen nu beheert, opperde na afloop om later dit jaar een wandeling te houden in het gebied.

Lijkt me een geweldig plan.

2 gedachten over “Het licht van Vinkeveen

  1. Mijn man en ik waren aanwezig bij de mooie lezing, we hebben er van genoten ook van de rondleiding door Klaas Pater. Het spoorhuis is prachtig gerestaureerd. Een klein vraagje / ideetje, is het misschien mogelijk om het doek van de dia’s iets hoger te plaatsen. Wij zaten achterin en konden de dia’s daardoor niet goed zien.

    Like

Plaats een reactie