Volle bak bij lezing in Den Helder

20151124_200643-bibliotheek-den-helderDinsdag 24 november was mijn eerste lezing over de 150-jarige spoorlijn Alkmaar-Den Helder in de Openbare Bibliotheek in Den Helder. Een try-out dus. De avond verliep overweldigend goed. Er kwamen bijna honderd belangstellenden, waarmee de zaal afgeladen was.

Het was bovendien een heel belangstellend publiek. Alle foto’s en verhalen uit Den Helder en wijde omgeving werden met veel instemming en herkenning gevolgd. Vooral een overzichtsfoto van het oude emplacement in Den Helder uit 1957 bleek een hit. Ik mocht hem bijna eindeloos toelichten.

Ook bijzonder: de exemplaren van ‘De trein terug’ die ik had meegenomen, vlogen weg. De reacties die ik er op kreeg, waren heel enthousiast.

De serie in het NHD over De trein terug bleken de meesten trouwens op de voet te volgen. Dat was ook goed om te horen.

Op 8 december is mijn volgende lezing, nu voor de leden van de Historische Vereniging Alkmaar. Op 14 december is mijn volgende openbare lezing, in het hoofdkantoor van mijn krant in Alkmaar. Belangstellenden kunnen zich via deze link aanmelden.

Geef een reactie

