Het volgende boek en de volgende serie: De trein terug

station-alkmaar-1865Het heeft even geduurd, maar de kogel is nu door de kerk. In november van dit jaar verschijnt mijn volgende ‘spoorboek’: De trein terug. Geen tocht langs een verdwenen spoor- of tramlijn deze keer, maar verhalen over een bestaande treinverbinding. Alkmaar – Den Helder bestaat eind dit jaar 150 jaar en door het Noordhollands Dagblad – een van de kranten waar ik voor werk – ben ik gevraagd daar een krantenserie en een boek over te schrijven.

De serie begint volgende week in in elk geval Alkmaarsche Courant, Schager Courant en de Helderse Courant en loopt tot ongeveer de lancering van het boek. We zijn nog aan het kijken hoe we rond de officiële datum van het 150-jarig bestaan – 18 december – nog iets moois kunnen organiseren.

Omdat verhalen over een bestaande spoorlijn eigenlijk niet goed passen op een blog over verdwenen spoor- en tramlijnen, heb ik daar een aparte website voor in het leven geroepen: detreinterug.wordpress.com. Uiteraard blijf ik het blog Sporen ook bijhouden.

Geef een reactie

