Menselijke blokkade tegen opruimen rails IJmuider spoorlijn

ijc-spoorTegenstanders van de aanleg van het snelle buslijntracé HOV willen dinsdag een menselijke blokkade vormen bij voormalige spoorwegovergangen tussen het Pontplein (Velsen-Zuid) en Santpoort-Noord, schrijft de IJmuider Courant. Zij proberen in elk geval het verwijderen van oude rails daar tegen te houden, een demonteerklus waarmee de Stichting Stoomtrein Goes-Borsele binnenkort wil beginnen.

 

Advertenties

3 thoughts on “Menselijke blokkade tegen opruimen rails IJmuider spoorlijn

  1. Ik woon inde VS en men springt hier door allerlei hoepels om een oud pad voor lightrail weer toegangbaar te maken. “Hadden ze maar ….!”
    Dus hou de toekomst in gedachten voordat tot weghalen wordt overgegaan. Complimenten van iemand die met onnodige kosten te maken heeft gekregen doordat men ondoordacht te werk is gegaan in het nabije verleden.
    Sterkte!

    Like

  2. Waarom zouden ze in Zeeland eigenlijk zo graag de rails van IJmuiden willen hebben?
    Hier biedt Prorail bijvoorbeeld de lijn Nieuw Amsterdam – Schoonebeek tegen elk aannemelijk bod aan:

    https://www.prorail.nl/nieuws/laatste-kans-spoorlijn-te-koop

    Er is wat voor te zeggen, dat mensen in die omgeving de lijn weer graag zouden willen houden maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het is gewoon een “faire” aanbieding van Prorail. Inclusief spoorbrug, zeg ik er maar even bij. Dat lijkt mij een klein goudmijntje voor de Zeeuwen.

    Like

  3. Vandaag langs het grootste gedeelte van de lijn gelopen, vele foto s gemaakt van de overblijfselen voor als t zo te laat is. Eeuwig zonde dat de lijn gaat verdwijnen, terwijl in de huidige tijd weer vaak light rail verbindingen nodig zijn, Het is ook heel jammer dat dit stukje geen museumlijn is geworden met materieel van de HIJSM, want wat is er nou niet mooier om langs het Noordzeekanaal naar het voormalige station te rijden bij de haven, toen daar de overweg is verwijderd wist ik t wel, dit is het begin van het einde, want zonder degelijk eindpunt zou er niks meer komen.
    Ben zelf inwoner van Uithoorn, alwaar op de voormalige spoorlijn een busbaan is aangelegd. Als dit een spoorlijn was gebleven van Haarlem naar Utrecht via Hoofddorp, Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht, Vinkeveen, Wilnis en Nieuwersluis dan was dit een druk bezet en winstgevend traject geweest gezien de bezetting van de vele bussen, en dat terwijl per bus maar weinig passagiers vervoerd kunnen worden en dus een grotere belasting zijn voor bewoners en milieu langs t lange traject.

    Met vriendelijke groet, Niels Vermeulen

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s