Nog een weekje oefenen

Proefritten zijn meestal bedoeld om te kijken hoe het materieel en de tramlijn zich houdt. Werkt alles zoals het moet? Loopt alles zoals gepland? Zijn er geen obstakels die de tram straks de weg belemmeren?

Het publiek kon de testritten van de elektrische tram tussen Haarlem en Zandvoort in het voorjaar van 1899 op de voet volgen, en het leek er allemaal prima uit te zien. Op één dingetje na, iets niet-technisch. Op 20 juni 1899 liet de ENET weten dat de openingsrit niet eind die week zou zijn, maar een week later, op zaterdag 1 juli. De reden daarvoor waren de wagenvoerders. Om zekerheid te hebben dat ze helemaal vertrouwd waren met hun trams, wilde de maatschappij ze nog even verder laten oefenen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s