IJmuider spoorlijn in een apart boek

Het begint er toch steeds meer naar uit te zien dat het volgende boek Sporen volledig over de IJmuider spoorlijn gaat. Ik twijfelde eerst of ik wel voldoende kon vertellen over een zes kilometer lang spoorlijntje. Ik dacht er daarom over om het in één boek te combineren met een deel van de NZH-lijnen. Maar ik heb inmiddels zo veel materiaal uit IJmuiden en zo veel invalshoeken, dat ik het eigenlijk onmogelijk nog met andere lijnen in één boek kan combineren.

Die lijn is me de afgelopen twee jaar ook steeds meer gaan fascineren. Zo’n verlaten, overwoekerd spoor met een enorm rijke geschiedenis, vind ik heel bijzonder. En het is eigenlijk best spijtig dat het binnenkort grotendeels verdwijnt. Aan de andere kant ben ik blij dat ik precies op dat breukvlak tussen oud en nieuw door de bramen heb mogen worstelen.

One thought on “IJmuider spoorlijn in een apart boek

Geef een reactie

