Waar is halte Casembrootstraat?

Voormalige halte Casembrootstraat IJmuidenLet je even niet op, slopen ze zo maar de abri bij halte Casembrootstraat langs de lijn Santpoort Noord-IJmuiden. Goed, veel stelde het bouwwerk niet meer voor. Ik zou er zelf mijn kinderen ver uit de buurt houden, maar toch… Het was een heus restant van de spoorlijn in IJmuiden. En nu is het weg.Misschien heeft de gemeente IJmuiden het tijdelijk opgeslagen in afwachting van betere tijden, maar dat denk ik niet. Veel was er ook niet meer op te slaan. De abri was een roestig geval dat van ellende uit elkaar viel. Je kon er goed aan zien dat er 30 jaar geleden voor het laatst een trein was gestopt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halte Casembrootstraat is niet helemaal verdwenen. De perrons en de afrastering daar omheen zijn er nog. Wanneer de abri precies is weggehaald, moet ik nog even nagaan. Op de plek waar het ding stond, groeide alweer wat onkruid. Maar dat zegt nog niet veel, want dat doet het over het algemeen uitstekend daar.

Ik moet nu wel een van mijn hoofdstukken aanpassen.

3 thoughts on “Waar is halte Casembrootstraat?

  1. Net wat er gezegd is…als men er even niet is wordt de abri gesloopt; was een herkenningspunt halte. Kan er niet iedere week bijzijn als er iets wordt gesloopt,dan blijf ik zo op de hoogte.

    Like

Geef een reactie

