Station Amstelveen is gewoon te koop in Ter Aar

kersthuis station amstelveen. Foto Dick de Waal MalefijtDat dekselse, als station Amstelveen vermomde kersthuisje blijft de gemoederen bezighouden. Wekte ik een paar dagen geleden nog de indruk dat Haarlemmermeerlijnenkenner Bert Gortemaker er in Amsterdam met het laatste exemplaar vandoor was gegaan, zet een andere Haarlemmermeerlijnenkenner dat op overtuigende wijze recht. ‘Amstelveen’ is helemaal niet uitverkocht. Maar dan moeten de liefhebbers wel naar een andere plek langs de Haarlemmermeerlijnen: Ter Aar.

Dick de Waal Malefijt plaatste op Facebook het bericht dat er een kopie van station Amstelveen te koop was – het kersthuisje dus waar Bert Gortemaker bij de Amsterdamse Intratuin het allerlaatste exemplaar van had gekocht. Dicks dochter las dat en achterhaalde aan de hand van een op dit blog geplaatste foto van de streepjescode dat het kersthuisje nog verkrijgbaar is bij Intratuin in Ter Aar. Sterker nog, ze hebben daar verschillende exemplaren op voorraad. Dus wie vrijdag tijdens het einde van de wereld of tijdens de kerst een vertrouwd spoorhuis van de Haarlemmermeerlijnen bij de hand wil hebben, weet waar hij nu naar toe moet.

kersthuis_station_amstelveen 2Overigens had ik me mijn zoektocht langs de bekende merken kersthuisjes vorige week kunnen besparen. Station Amstelveen is van het eigen merk van Intratuin. Ik ben langzamerhand wel benieuwd of ze nog meer HESM-moois hebben vereeuwigd.

3 thoughts on “Station Amstelveen is gewoon te koop in Ter Aar

  1. Zo’n typische “Haarlemmermeerspoorpendule” zou in de collectie niet mogen ontbreken !!! Ook station “Bovenkerk” misstaat ook niet. Wellicht een idee om contact te zoeken met de ontwerper van Intratuin…..

    Like

  2. Ik heb het bij de Intratuin in Ter Aar aangegeven dat er veel liefhebbers van deze stations huisjes zijn, ik heb u website doorgegeven aan de Intratuin misschien gaan ze er iets mee doen!

    Like

  3. Bedankt voor jullie zoekactie. Ik heb het station Amstelveen inmiddels in Ter Aar gekocht. Echt heel erg leuk om het model van dit stationetje aan mijn spoorwegverzameling te kunnen toevoegen. Ben benieuwd of er in de toekomst nog meer modelletjes van andere (Haarlemmermeer) stations uitkomen. Nogmaals bedankt en ik wens jullie allemaal het beste voor het nieuwe jaar.

    Groetjes Rene

    Like

Geef een reactie

