Spoorzoeken op een eiland

Sporen trekt in 2013 niet alleen naar het noorden, maar ook naar het zuiden. Op verzoek van het Erfgoedhuis Zuid-Holland ga ik de komende maanden rondkijken op Goeree-Overflakkee voor een fietsroute langs de voormalige lijnen van de RTM. Bekend terrein, want met mijn ouders ging ik jarenlang ’s zomers naar Ouddorp. En vorig jaar ben ik er nog geweest voor een serie online-verhalen over openbaar vervoer in Zuid-Holland, ook voor het Erfgoedhuis.

Het uitstippelen van de fietsroute is niet de hoofdmoot van het werk. Dat zou ook wel heel makkelijk zijn, want er zijn er al een paar die langs deze oude sporen lopen. Mijn taak is vooral om voor een interessante beschrijving van de sporen, historische achtergronden en mooie – zoals dat in het toeristische jargon heet – points of interest te zorgen. Erg leuk. Ik moet nog wel een goede manier zien te vinden om er met de trein te komen. Want dat valt nog niet mee, zag ik in de gauwigheid.

2 thoughts on “Spoorzoeken op een eiland

  1. Hallo Wim,
    wanneer je onderzoek gaat doen naar de RTM dan kun je niet om een oud-collega van mij heen, namelijk Theo Barten, oud-conducteur en wagenbestuurder bij de RTM. Wanneer je interesse hebt, kan ik je wel zijn e-mailadres toesturen. Mvg John Herfst

    Like

Geef een reactie

