Eerste blik op het tracé Leiden-Haarlem van de Blauwe tram

MVI_3934MVI_3939MVI_3948MVI_3949MVI_3950MVI_3957
MVI_3971IMG_3924IMG_3925IMG_3926IMG_3927IMG_3928
IMG_3929IMG_3930IMG_3931IMG_3932IMG_3933IMG_3935
IMG_3936IMG_3937IMG_3938IMG_3940IMG_3941IMG_3942

Leiden-Haarlem Blauwe tram, a set on Flickr.

Het was even aanpoten, maar het is gelukt. Vandaag heb ik de route van de Blauwe tram tussen Leiden en Haarlem gefietst. Van de remise aan de Rijnsburgerweg tot een de remise aan het Soendaplein. Ik deed een paar grappige ontdekkingen, waarvan één nabij Sassenheim, in Zuid-Holland dus. Buiten het bereik van het boek, maar daar moeten die Noord-Hollanders straks maar mee leven.

De foto’s zijn trouwens ook gegeotagged (ik weet niet of dit een bestaand woord is, maar ik heb er dus plaatsgegevens aan gehangen. Of die in Flickr zijn meegekomen, weet ik nog niet zeker. Het programma suggereert een plek, maar ik moet nog wel erg vaak klikken.

Het zijn ruim 300 foto’s en een paar filmpjes. Met die video’s ben ik snel opgehouden, want mijn 4 gb geheugenkaartje begon snel vol te lopen. En nog belangrijker: mijn accuutje gaf na een paar uur aan dat hij leeg was. Terwijl ik hem de avond ervoor tot de nok toe geladen had. Bij het hertenkamp in de Haarlemse Hout stopte de camera tenslotte – een flink aantal uren later, dus die ‘leeg’-melding was nogal prematuur. Vanaf die plek heb ik gefotografeerd met mijn mobiele telefoon, waarvan de beelden een stuk minder van kwaliteit zijn.

Nou ja, dit was nog maar een eerste verkenning. Later doe ik het nog een keer netjes over met mijn spiegelreflex.

Op- en aanmerkingen zijn uiteraard van harte welkom. Plaats ze maar gewoon bij de reacties.

One thought on “Eerste blik op het tracé Leiden-Haarlem van de Blauwe tram

  1. Hallo Wim, je hebt een flinke route gereden en gefotografeerd. Ik kijk uit naar je volgende berichten. Het leuke van de elektrische tram is dat je op vele plaatsen nog de rozetten (ophangpunten van de bovenleiding) aan de gevels van huizen kan zien hangen. Deze zijn verankerd en vaak lastig te verwijderen. In Leiden heb ik er een aantal gespot en volgens mij zie ik er eentje op foto 158 rechts op de gevel van restaurant Carillon. In elke vreemde plaats waar ik kom (binnen en buitenland) kijk ik of ik rozetten op gevels kan ontdekken, het bewijs dat er een tram heeft gereden.

    Gr. John Herfst

    Like

Geef een reactie

