Dilemma

Ik vrees dat ik moet schrappen in de vierde druk van Sporen 1. Zoals ik al eerder schreef: ik ben een deel vergeten te beschrijven tussen Aalsmeer en Bovenkerk. Omdat verzuim goed te maken, moet ik de route tussen station Aalsmeer en Bovenkerk opknippen. (Wat ik sowieso moet doen om de logica in mijn boek, van halte naar halte, te kunnen handhaven). Omdat ik er elders niet zo maar een baanvak kan uitgooien, en ik Cor Wies, Dick de Waal Malefijt, Kees Boskamp en Klaas Keessen niet wil laten vallen, kan dat maar één ding betekenen: de fortwachterwoning in Vijfhuizen moet eruit.

Op zich geen probleem, want die woning is geen officieel spoorhuis. De H.E.S.M heeft haar gebouwd onder druk van het Ministerie van Oorlog, maar er heeft nooit een spoorwegemployée in gewoond. Maar toch… Ik vond het wel een bijzonder verhaal. Bovendien is de woning nu helemaal opgeknapt.

Twijfels, twijfels.

Ik sta open voor suggesties. Nu kan het nog.

3 thoughts on “Dilemma

  1. Gewoon extra bladzijdes toevoegen, Wim. Het verhaal over de fortwachterwoning hoort er voor mij wel bij.

    Like

    • Ik wou dat het zo simpel was, John… Ik vrees dat er werkelijk geschrapt moet worden. Maar eerlijk gezegd kan ik zelf ook nauwelijks afscheid nemen van de fortwachterwoning. Moet ik er wel snel langs voor een update.
      Wordt vervolgd, wellicht…

      Like

  2. Of je maakt in de toekomst een soort van opvolger met bijzondere verhalen over de meest kenmerkende dingen van de Haarlemmermeerlijnen, overigens geniet ik ieder moment van sporen 1 en 2 .

    Like

Geef een reactie

