Een geweldige dag

Dat hakt er stevig in, zo’n dagje Sporen, dus ik hou het kort. Laat ik beginnen met de conclusie: het was een geweldige dag. Hulde aan organisator Karin Toirkens. We hadden een prachtige opkomst, een interessante tramrit – waarbij ik zelf ook nog wat opstak – een gezellige lunch in station Uithoorn, een soepele busrit langs de spoorhuizen en station – waarbij chauffeur Niels van Brouwer’s Tours ons een paar keer versteld liet staan van zijn chauffeurskunst (een bus met ruim 40 mensen achteruit rijden op een smal polderdijkje, op zoek naar een afslag waar je wel doorheen kan – ga er maar aan staan), een goede wandeling en een uitstekende rijdende lezing van Cock Willers.

Ik kreeg de indruk dat het bij de deelnemers goed is gevallen. Een deelnemer was zeker content: Cock en ik kregen van Bert Gortemaker bij station Amstelveen Amstelveens Blond aangeboden, een fijne fles speciaal bier met station Amstelveen op het etiket.

Morgen meer.

2 thoughts on “Een geweldige dag

  1. Hallo Wim, Ik heb gisteren heel erg genoten van de rondgang langs alle bezienswaardigheden langs Haarlemmermeer spoorlijn. De dag was zo voorbij. Leuk dat we ook tijd hadden om binnen in een aantal stations te kijken. Station Vinkeveen is nog bijna in de originele staat. Als ik het geld er voor had zou ik het zo kopen om er in te wonen en op te knappen. Helemaal top zou dat zijn. Toch altijd nog een droom van mij. Ik wil je hartelijk bedanken (ook de anderen natuurlijk) voor deze fantastische dag. Volgend jaar de andere lijnen? We zien wel. Groetjes Rene Mathot uit Beverwijk

    Like

  2. Reactie aan Rene Mathot:
    Spoorhuis 53 aan de Mijdrechtsezuwe staat nog altijd te koop. Vrijwel geheel in originele staat. Er is wel flink wat aan op te knappen. En als je klaar bent verdwijnt ook de drukke N201 voor de deur. Die wordt omgelegd. Klaar in 2013.

    Like

Geef een reactie

