Met Bello in Bergen (2)

Het een leidt onherroepelijk tot het ander. Singer/songwriter Eugene Vriend bracht tijdens de start van bergen.vandaag.nl een lied over Bello ten gehore. Zonder woorden, echter. Dat was voor collega-zanger Loek Duinmeyer aanleiding om het volgende bericht te posten op bergen.vandaag.nl (dat kan daar namelijk zonder tussenkomst van de redactie).

‘Van Loek Duinmeyer. Hallo Beste mensen bij Bergen Vandaag .nl Ik heb nieuws voor jullie. Naar aanleiding van het stuk in de krant over de presentatie van jullie website. Ik las hierin dat er een lied was over Bello de stoomtrein. En aangezien ik ook een lied over het stoomtreintje Bello heb geschreven. Was ik zeer nieuwsgierig wat of mijn collega troubadour hiervoor had bedacht. Jammer genoeg is me dat op de video over jullie website-presentatie niet echt duidelijk geworden en hoorde ik alleen gitaar en mondharmonica. Maar bij deze wilde ik jullie op de hoogte brengen van mijn lied over Bello.

Ik heb dit lied net af voor mijn album Loek over Noord-Holland. Op dit album staat nog een liedje waar de plaats Bergen in word genoemd dit lied heet “Aan de kust van Noord-Holland”. Ook heb ik een lied gemaakt over Alkmaar dit liedje heet ” De Molen van Piet” Alle liedjes van mijn album Loek over Noord-Holland zij te vinden op mijn website loeksband.nl Ook de teksten staan daar. Ik geef u hierbij de tekst van mijn Lied over Stoomtrein Bello

Intro: Couplet 1: Dit is het lied van stoomtrein Bello. Die nu als rijdend museumstuk. Door het West-Friese land tuft en dat brengt hem veel geluk. Vroeger stoomde hij op het lijntje. Alkmaar Bergen aan zee. Nam hij vier keer op een dag al Schommelend de mensen mee. We gaan hem slopen had zijn baas op een dag bepaald. Dat is het lot van een loco als het reizigers aantal daalt.

Refrein 1: Stoomtrein Bello Stoomtrein Bello Stoomtrein Bello neemt je nu graag weer mee op reis. Kom ook mee met Stoomtrein Bello Kom ook kom ook mee. Schommel mee met stoomtrein Bello Schommel schommel mee. Rij ook mee met Stoomtrein Bello Rustig aan hij heeft geen haast. En geniet van zijn slagen En zijn fluit die stoom afblaast. Stoomtrein Bello Stoomtrein Bello Stoomtrein Bello neemt je graag weer mee op reis.

Couplet 2: Niemand wilde meer met een stoomtrein Zijn gouden tijd die was voorbij. Zo werd hij alleen nog standbeeld in Bergen op een plein. Hij droomde mee met de kinderen in Bergen op dat plein. Ze riepen Hakke hakke puf puf Kom rijdt nu toch mijn trein. Zo zou Hij zijn dagen slijten zonder stoom hij hield zich koest. Voor toeristen die niet zagen dat hij stoom afblazen moest.

Refrein: 2

Couplet 3: De vrienden van de stoomtrein redden Bello van de sloop. Schonken hem aan een museum en zo nam het lot zijn loop En na zesjaar renoveren was er eindelijk weer hoop. En kwam er weer en kaartje Voor Bello te koop Hoorn Medemblik is nu het lijntje van zijn droom. En Iedereen zal het weten Bello is nu weer op stoom

Refrein: 3

Ending: Tekst en Muziek Loek Duinmeyer Robijn 3 Heerhugowaard

Hier het hele verhaal.

Geef een reactie

