Over de brug?

De voorbereidingen voor de Alphen.cc lezerswandeling/25-jarige herdenking van de opheffing van de Haarlemmermeerlijnen gaan dezer dagen gestaag door. Vanmiddag was ik bij Cock Willers om wat zaken door te spreken. Ik was ik hem langs gegaan om enkele spullen terug te brengen die ik voor Sporen 2 van hem had geleend. Maar toen ik er toch was, konden we mooi het programma doorspreken.

Cock wilde graag het gedeelte tussen Uithoorn en Alphen aan den Rijn voor zijn rekening nemen. Dan kan ik weer een beetje bijkomen na mijn vertellingen over de trajecten Amsterdam-Uithoorn en Uithoorn-Oukooperdijk. Cock kwam meteen met een nuttige suggestie. Als we met de bus uit Uithoorn vertrekken, is het dan niet aardig om meteen over de brug over de Amstel te rijden? Heel goed. Daar had ik nog net aan gedacht. Dan moeten we wel even toestemming vragen aan Connexxion, maar die schijnen dat al eerder hebben te hebben gegeven: zoals vijf jaar geleden, ten een groep spoorliefhebbers herdachten dat het spoor twintig jaar daarvoor was opgeheven.

Geef een reactie

