Haarlemmermeerlijnen op tv?

Als het een beetje meezit, komen de Haarlemmermeerlijnen eind dit jaar, begin volgend jaar op tv. De VPRO is samen met EYE (het voormalige filmmuseum) een serie aan het voorbereiden over het veranderende landschap. De kans is groot dat daarin ook aandacht wordt geschonken aan het H.E.S.M.-spoor. Aanleiding daarvoor is het filmpje van Cor Wies enkele van de laatste ritten van de trein van Haarlem naar Aalsmeer.

Nadat een van de wegbereiders van de serie, Harry Hosman, het interview met mij in Haarlems Dagblad las, werd ik er zijdeling ook bij betrokken. Voor extra info over de lijnen, adressen van mensen die wellicht nog meer filmbeelden hebben, etc. Wellicht mag ik zelf ook nog in beeld komen, maar dat zien we later wel. Het valt in elk geval mooi samen met de plannen om in 2012 iets te doen aan het 100-jarig bestaan van de Haarlemmermeerlijnen.

2 thoughts on “Haarlemmermeerlijnen op tv?

  1. Hallo Wim,

    Is er al meer informatie, komen de Haarlemmermeerlijnen daadwerkelijk op tv deze maand of begin 2012? Dat zou fantastisch zijn en ik kijk er naar uit!

    Groeten van Maarten

    Like

    • Dag Maarten,
      ik heb er sinds dit voorjaar niets meer over gehoord. Ik neem binnenkort, als ik wat meer tijd heb, weer eens contact met hem op. Maar ik denk niet dat, als er eind dit jaar al iets is te zien, ik er in voorkom.

      Like

Geef een reactie

