Nog meer Sporen!

Sporen is een totaal uit de hand gelopen krantenserietje. Het was destijds, toen ik er in Haarlems Dagblad aan begon, mijn bedoeling om tien, vijftien verhalen aan de Haarlemmermeerlijnen te wijden. Dan had ik het toch wel gehad. Vijf jaar later en een kleine 140 hoofdstukken verder, lijkt Sporen alleen maar harder uit de rails te lopen. (Klein woordgrapje, moet kunnen).

De komende tijd ga ik mijn handen vol hebben aan het 100-jarig bestaan van de Haarlemmermeerlijnen, aan het nalopen van allerlei opgeheven lijntjes in Noord-Holland – wat ooit tot Sporen 3 moet leiden – en aan een soort spin-off van Sporen. Ik ben door het Erfgoedhuis Zuid-Holland gevraagd om enkele verhalen te schrijven over het openbaar vervoer in deze provincie. Lijkt me erg leuk om te doen. Dat wordt nog geen Sporen 4, want de verhalen zullen in eerste instantie vooral online verschijnen.

Maar wie weet…

Geef een reactie

