… met Dieuwertje Blok

De verzoeken voor interviews stromen binnen na de boekpresentatie. Nou vooruit, niet overdrijven… Er zijn twee verzoeken. Maar niet van de minste. West vroeg me om een interview voor De Ochtendshow. Volgende week donderdag word ik over Sporen doorgezaagd door Dieuwertje Blok. (Dat is trouwens wél een aankondiging waarmee je als vader van een aan het Sinterklaas-journaal gekluisterde zoon kan thuiskomen. Zijn mond viel open alsof president Obama net met me de kamer was binnengelopen. Echt waar… Dieuwertje Blok?!).

Maar goed, ik mag op West dus vijf minuten over Sporen vertellen. En als het goed is, volgt er ook nog een afspraak met Meerradio uit Haarlemmermeer. Ook zij hebben belangstelling voor een interview. Van sommige collega’s kreeg ik meteen een korte mediatraining. ‘Niet de vragen zijn interessant, maar de antwoorden’. ‘Bedenk wat je eigenlijk wil vertellen. En probeer vooral je eigen verhaal naar voren te brengen, los van de vragen die worden gesteld’.

Nuttige adviezen.

En nu maar hopen dat ik niet ga stotteren als Dieuwertje me goede morgen wenst.

Geef een reactie

