Sporen 2 is nu echt een feit

Daar is hij dan. Sporen 2 is met de uitreiking van het eerste exemplaar aan oud-rangeerder Bart Boere, woensdagmiddag in het Oude Rechthuis in Aarlanderveen, officieel een feit. Bart kreeg hem bij wijze van eerbetoon aan het levende verleden van de Haarlemmermeerlijnen. De oud-rangeerder toonde zich zeer geroerd.

De uitreiking werd afgetrapt door Theo van Hoesel van de uitgeverij van HDC Media en door hoofdedacteur Jan Geert Majoor van Haarlems Dagblad en Leidsch Dagblad. Jan Geert verbaasde zich over de fascinatie die journalisten hebben met dit soort onderwerpen, maar juichte het ook weer toe als ‘pure journalistiek’. Zelfs stond ik uitgebreid stil bij de verslaving die de Haarlemmermeerlijnen zijn geworden, en kondigde ik de poging aan om in 2012 iets van de grond te trekken rond het eeuwfeest van het spoornet. Overigens zijn er plannen om wellicht al volgend jaar vanuit Alphen.cc in de Rijn- en Veenstreek een aantal activiteiten rond de Haarlemmermeerlijnen te houden.

Het deed het persoonlijk heel goed dat een aantal van de mensen die heel nauw met me hebben samengewerkt rond Sporen 2 in Aarlanderveen een kijkje kwamen nemen. Cor Wies, Dick de Waal Malefijt, Kees Boskamp, Raymond Kiès en Cock Willers vierden de presentatie mee. Bert Gortemaker en Marcel Lauwers moesten helaas afzeggen. Bert omdat de zaak waarin hij werkt uitgerekend op hetzelfde tijdstip als mijn presentatie een officiële heropening had gepland.

Het was trouwens mooi om te zien hoe aan het einde van de bijeenkomst alle oude spoorkenners zich verzamelden rond Bart Boere.Ik geloof dat het kleine museumpje op zolder bij Bart de komende tijd op heel veel meer bezoekers kan rekenen. Ikzelf zal er een van zijn. Ik ga binnenkort weer eens bij hem langs.

En er waren uiteraard bloemen (hier gefotografeerd met mijn eigen eerste exemplaar).

En thuis was er taart.

PS. De nieuwe websites voor de kranten – mijn andere belangrijke uitdaging voor de 17de november – zijn nog geen feit. De papieren media zijn moeiteloos een jaar vooruit te plannen. De digitale media blijken soms wat weerbarstiger. Maandag is er een nieuwe poging voor de websites.

3 thoughts on “Sporen 2 is nu echt een feit

  1. Wim. Van harte gefeliciteerd met het behalen van dit resultaat. Ook ik wil op visite bij Bart Boere. Maar dat doe ik pas, nadat ik het boek heb gelezen.

    Like

  2. Pingback: Tweets that mention Sporen 2 is nu echt een feit | Sporen -- Topsy.com

Geef een reactie

