2012

Of ik al in een zwart gat ben gevallen? Nee hoor, absoluut niet. Ten eerste moet het boek nog worden gedrukt. Dat betekent dat ik een dezer dagen de definitieve drukproeven moet doorploegen. Dat houdt een mens scherp. Zie ik nog een fout die zeker moet worden hersteld? Vast wel.

Ten tweede nadert de officiële boekuitreiking. Dat levert ook altijd wat bruikbare stress op.

Er moet bijvoorbeeld een interessant persoon worden gevonden om het eerste boek aan uit te reiken. Dat is inmiddels gelukt. Wie het is, hou ik nog even voor me. Het is in elk geval iemand met oog voor het verleden van de Haarlemmermeerlijnen. Zo, dat zegt dus nog steeds niets.

Verder moet ik nog een enigszins boeiende speech in elkaar draaien. Bij Sporen 1 riep ik ik om alle spoorhuizen in Haarlemmermeer zo snel tot monument te verklaren. Zelfs station Hoofddorp is namelijk niet eens beschermd. Die oproep heeft drie jaar later nog tot weinig resultaat geleid. Goed, er is in de tussentijd niets gesloopt. Dat is in Haarlemmermeer al heel wat. Maar er is ook nog niets definitief van de ondergang gered.

Deze keer wil ik het over een iets feestelijker boeg gooien. Een paar maanden geleden vroeg Dick de Waal Malefijt of ik al had nagedacht over het eeuwfeest van de Haarlemmermeerlijnen. In 2012 is het namelijk precies honderd jaar geleden dat de allereerste trein reed over het net. Leuk om bij stil te staan. Daar ga ik denk ik tijdens mij speech aandacht voor vragen. We hebben nog even om er iets moois van te maken.

3 thoughts on “2012

  1. In 1912 reed toch de eerste trein over het net? je schrijft: In 2012 is het namelijk precies een jaar geleden, volgens mijn berekening moet dat 100 jaar geleden zijn. Nogmaals veel succes en rust met en bij de uitgave van je boek.
    groet, Ria Bakker

    Like

Geef een reactie

