Waar doen we het?

Het voordeel van een kleine boekenuitgeverij als HDC Media is dat je je overal mee mag bemoeien. Je hoort soms verhalen van auteurs die hun spullen voor een bepaalde datum moeten inleveren en tijdens de overhandiging van het eerste exemplaar zien wat ervan is geworden. Nou ja, bij wijze van spreken. Bij HDC Media is dat heel anders geregeld. Het is mijn boek, dus ik heb het laatste woord. Dat brengt ook wel de verantwoordelijkheid met zich mee dat je moet zorgen dat alles op orde is. Maar je mag je vervolgens ook lekker met het uiterlijk van het boek, met de reclameteksten, de campagnes en tot op zekere hoogte zelfs met de aanbiedingen bemoeien. Dat is erg bevredigend.

Ik ben inmiddels met de laatste ronde begonnen. De stukken die ik nog moest inkorten, zijn ingekort. Ik ga ook nog een kleine rectificatie doorsturen – die dank zij dit blog aan het licht kwam. Ik stuurde een foto door van een excursietrein bij de dubbele woning aan de Zwarteweg in Aalsmeer – en had me laten vertellen dat dat de NVBS on tour was. Dat meldde ik ook op dit blog, maar werd onmiddellijk verbeterd door Marcel Lauwers. Het was niet de NVBS, maar watersportvereniging Nieuwe Meer die de trein had gehuurd. Op de site van Kees Boskamp is over die trip meer te lezen.

Als ik dit weekeinde de laatste paar wijzigingen heb doorgestuurd, wordt het langzamerhand tijd om eens na te denken over de uitreiking van het eerste exemplaar van het boek. Wat gaan we woensdag 17 november doen? Ik heb daar wel wat ideeën over – het lijkt me bijvoorbeeld leuk om het eerste exemplaar te laten overhandigen door een van de laatste rangeerders van de lijn – maar hou me tegelijkertijd van harte aanbevolen voor betere ideeën. En waar doen we het? In station Uithoorn, in station Amstelveen, het Haarlemmermeerstation of in de historische tram tussen Amsterdam Haarlemmermeerstation en Bovenkerk.

Suggesties zijn welkom.

3 thoughts on “Waar doen we het?

  1. Pingback: Tweets that mention Waar doen we het? « Sporen -- Topsy.com

  2. Hallo Wim

    Je laatse suggestie is erg leuk in de historische tram tussen Amsterdam Haarlemmermeerstation en Bovenkerk. Het nadeel is wel dat je dan je beperkt bent met de mensen die mee kunnen in de tram. In het Haarlemmermeerstation ben je daar niet aangebonden en het station straalt ook nog de tijd van weleer uit. In je artikel geef je ook nog aandacht aan Sanders misschien is het een goeie gedachte de nabestaande uit te nodigen en het boek aan hun te overhandigen ter nagedachtenis aan een groot denker en doener.
    Groet Dick

    Like

Geef een reactie

