De tweede ronde

Stapje voor stapje komt de voltooiing van Sporen 2 in zicht. De afgelopen dagen heeft een corrector al mijn teksten doorgelezen. Het resultaat viel mee én tegen. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Er doken nog heel wat foutjes op, al bleven die over het algemeen beperkt tot aanhalingstekens, overbodige spaties, ongelijke streepjes en rare afbrekingen. Maar er kwamen ook een paar gekke dingen boven water. Zoals straatnamen die opeens anders werden geschreven – Sperwerstraat en Sperwerweg – en tegenstrijdige uitdrukkingen (‘Een groot bosje’. Het is óf groot óf een bosje). Er werd trouwens vastgesteld dat ik sowieso veel verkleinwoorden gebruik. Dat past ook wel bij mijn schrijfstijl, maar het moet niet te gek worden. Daar kijk ik de komende dagen nog een keer naar.

Inmiddels zijn ook de tweede drukproeven gearriveerd. Alle opmerkingen die ik de eerste keer heb gemaakt, zijn verwerkt. Nog niet alles is naar mijn zin, maar die nieuwe lijst met opmerkingen is aanzienlijk kleiner. Binnenkort nog een derde ronde en dan is de definitieve versie  langzamerhand wel in zicht.

Geef een reactie

