Omslag Sporen 2

Na wat passen, schuiven en meten – en na enig familieberaad – is de omslag van Sporen 2 bepaald. Het wordt een foto van de spoorbrug over de Oude Rijn bij Alphen, uit de verzameling van Cor Wies. We hebben de foto gekozen omdat hij qua sfeer heel goed bij de foto op de omslag van Sporen 1 past, maar er tegelijkertijd weer een heel andere invulling aan geeft.

Ik had ook twee andere foto’s voorgelegd: een foto van het spoortje in een lege polder bij Wilnis met stoomtrein en een foto van een stoomlocomotief die de brug bij Vinkeveen passeert. Eenmaal in de omslag verwerkt, vond ik ze toch niet krachtig genoeg.

Bijna had ik de vormgeefster nog enige geschiedvervalsing laten toepassen op de foto van de Alphense brug. Toen ik het eerste ontwerp zag, vond ik het paaltje linksvoor een tikkeltje storend. Ik vroeg haar of ze dat niet kon weg-photoshoppen. Maar toen ik het resultaat zag, had ik het gevoel dat er een soort wazige vlek was achtergebleven. Ik was de enige die het zag, maar ik besefte wel dat ik die vlek tot in lengte van dagen zou zien. En dat is niet handig voor een foto die op de omslag staat. Het paaltje is dus weer teruggekeerd en het stoort me nu helemaal niet meer. Al met al ben ik zeer tevreden over het eindresultaat.

3 thoughts on “Omslag Sporen 2

  1. Hoi Wim,

    Een goede keus hoor deze schitterende foto!!
    Ziet er weer goed uit ben benieuwd naar het gehele boekwerk!

    Groet, Cor.

    Like

  2. We hebben je eerste boek, geweldig!
    Je nieuwe boek uiteraard besteld.
    Het eerste deel kwamen we ook tegen in een boekwinkel in Osnabruck.
    Dat hadden we niet verwacht.

    Vr.groeten,

    Bob Rodenburg
    Hoofddorp

    Like

Geef een reactie

