Stilte

De vormgeving van Sporen II gebeurt in hetzelfde gebouw in Alkmaar waar ik werk. Af en toe heb ik de neiging om even naar boven te sluipen en te kijken hoe het er mee staat. Ik kan die aandrang nog bedwingen, want een broedende vormgever moet je niet storen. Maar makkelijk is het niet.

Ondertussen hebben we wel af en toe contact. Een enkele keer krijg ik een foto nagestuurd die beter is, of een betere beeldkwaliteit heeft, dan de oorspronkelijke foto die ik eerder inleverde. Zoals de foto hierboven van de sloop van het Alphense station in 2007. Ik had uit het archief een versie van de foto gehaald die iets van 160 kb groot was. Dat is niet veel. Fotograaf Hedske Vochteloo stuurde me vanochtend de oorspronkelijke versie toe: een tif-bestand van 12,5 mb. Ik heb weinig verstand van formaten en resoluties, maar deze móét beter zijn.

Overigens gaat dat versturen op een hele aangename, moderne manier. Ik heb dropbox geïnstalleerd, een gratis programmaatje dat op mijn computer en op haar computer een speciale map creëert. Ik hoef het er alleen maar in te slepen, en via internet wordt het automatisch in haar  computer gezet. Mochten veranderingen toch niet zo gelukkig zijn, dan kan er online een oude versie worden opgehaald. Het lijkt op een reclamepraatje, maar het scheelt me echt een hoop gedoe.

Geef een reactie

