Bijna daar

Hier een foto van de uitdraai van Sporen II tot nu toe. In het inhoudsoverzicht is bij 04 en 36 nog niets ingevuld. Dat zijn de twee verhalen die ik nog moet doen. Voor het overige zijn alle hoofdstukken uitgeschreven, gecontroleerd, herschreven , nagelopen en gecorrigeerd. Kortom, het schiet lekker op. De komende week kijkt er nog een paar vreemde  ogen naar en dan gaat het naar de uitgever.

Een belangrijk onderdeel van het boek is in het stapeltje papier niet te zijn. Dat zijn de foto’s. Ik heb de afgelopen dagen alle hoofdstukken op een rij gezet en nog eens gekeken of ik bij alle verhalen wel voldoende illustraties had. Bij de meeste verhalen bleek dat het geval te zijn. Meer dan zelfs, de vormgever kan zijn of haar lol op. Bij enkele verhalen vond ik de foto’s nog niet voldoende en ben ik op zoek gegaan naar aanvullend of beter materiaal. Daar zat nog een leuk uitje aan vast naar Nieuwersluis.

Inmiddels is het boek digitaal ook aardig georganiseerd. Ik heb alle foto’s per hoofdstuk in mapjes gestopt. Ik verdwaalde zelf bijna in alle mogelijke opties per verhaal, dus ik begon me een beetje zorgen maken of de vormgever het straks nog wel een beetje kon volgen. Volgens mij is het nu wel helder zo. Als alle verhalen klaar zijn, gaan die ook in hun mapjes waarna de hele boel op dvd kan worden gebrand. Is het tenminste veilig.

Geef een reactie

