Koeks commentaar

Ik heb Nico Koek gesproken, de eigenaar van Gebr. Koek, ooit de huissloper van de NS. Ik zag een beetje op tegen het gesprek, want ik had uit eerdere berichten begrepen dat hij enigszins verbitterd terugkeek op zijn Mijdrechtse tijd. Maar Koek beantwoordde alle vragen heel netjes, heel uitvoerig en zonder merkbare boosheid. Wat niet wil zeggen dat hij er gelukkig mee is hoe alles in 2002 is gegaan bij de schoonmaak van zijn terrein. Hij meent dat hij niets verkeerd heeft gedaan, en heeft daar volgens mij ook wel argumenten voor.

Hij had een paar duidelijke verbeteringen en aanvullingen op het eerdere verhaal. Hij noemde de naam van de monteur die de meeste technische vernieuwingen bij Gebr. Koek doorvoerde (Co Broerse) en maakte duidelijk dat zijn bedrijf nooit failliet is verklaard. Uit de verkoop van station Mijdrecht en een hoeveelheid grond daar omheen, heeft hij zijn saneringsbijdrage bekostigd. Gebr. Koek bestaat overigens nog steeds. Het is nu een eenmans-recyclingbedrijf in De Kwakel.
Ik zal het verhaal over Koek, als ik het nog een keer grondig heb doorgeploegd, opnieuw posten.

Geef een reactie

