Terug naar Wilnis

Toen ik de eerste keer over het spoor tussen Mijdrecht en Wilnis liep, had ik de site van Victor Lansink toch nog niet goed bekeken. Gisteravond deed ik dat wel en ik zag dat ik verschillende van de oude zijtakken naar bedrijven in Mijdrecht had gemist. Ik moet dus nog een keer terug naar Wilnis, want ik wil dat soort zijlijntjes wel met eigen ogen bekijken.

Sporen II schiet ondertussen lekker op. Ik heb alle hoofdstukken doorgelezen en gecorrigeerd die ik eerder had geschreven. De hoofdstukken waar ik nog extra research voor moet doen, heb ik even terzijde gelegd. Die pak ik de komende weken tijdens mijn vakantie op. Hoewel ik de topografische volgorde van het boek niet graag loslaat bij het schrijven – zodat ik het gevoel en de sfeer van de tochten beter kan vasthouden, maar ook kan voorkomen dat invalshoeken zich herhalen – moet dat nu maar even. Ik vind het onzin om stapels werk te laten wachten omdat één stuk opnieuw gedaan moet worden.

2 thoughts on “Terug naar Wilnis

  1. Beste Wim

    Na het boek van G.A. Russer gelezen te hebben (Sporen door de haarlemmermeer). Ben ik aan Sporen (I) begonnen en ik geniet er elke bladzijde van. Enige opmerking die ik wil plaatsen of er wat meer kleine kaartjes afgedrukt kunnen worden om aan te geven weer je op dat moment overschrijft. Bovendien mis ik een algemene kaart van de sporen van de Haarlemmermeer. Kan je ook in sommige foto’s een merkje plaatsen wat je bedoeld bij de uitleg. Zie sporen I bladzijde 23/24 is wat moeilijk te vinden wat je bedoeld.
    Ik hoop na sporen II nog op een Sporen 3 waar wat verder in wordt gegaan op de bedrijven die langs het spoor hebben bestaan.

    mvg

    Rob Mulder

    Like

    • Dag Rob, ik neem je opmerkingen mee. In Sporen I zit een algemene kaart, maar ik heb het idee dat die wel wat duidelijker kan. Ik zal er nog eens goed naar kijken.

      Like

Geef een reactie

