Dubbelop

Een nieuwe uitdaging: hoe moet je een stuk beschrijven dat je eerder al beschreven hebt? Het baanvak tussen Zijdelweg en Uithoorn komt in twee lijnen voor: Amsterdam-Bovenkerk-Uithoorn en Aalsmeer-Uithoorn. Het eenvoudigste is natuurlijk om het  de tweede keer gewoon over te slaan. Maar het leukste is om het nóg een keer te proberen en te kijken hoe ver je komt.

De eerste keer had ik dit deel van de oude spoorlijn van een afstandje beschreven. Er is namelijk een vrij druk bereden, niet voor wandelaars toegankelijke busbaan overheen gegooid. De tweede keer besloot ik toch maar de busbaan op te lopen. Op een grappige manier was dat erg spannend, hoewel er uiteindelijk weinig te beleven viel. Ik ben niet aangereden, aangehouden of  bekeurd. Ik werd totaal genegeerd, maar toch was het een bijzondere ervaring. Als wandeloor loop je, dank zij de geluidswallen, heel beschut dwars door een dorp.

Ik zet het hoofdstuk wel online als het klaar is. Ik hoor ook graag of het niet te flauw is.

Geef een reactie

