Terugkijken

De eerste twee hoofdstukken waren misschien niet goed, de volgende bleken gelukkig een stuk beter. Ik vreesde al dat ik álle verhalen helemaal opnieuw moest schrijven. Dan had ik begin september niet gered. Het hoofdstuk Amsterdam-Bovenkerk was zoals ik me kon herinneren – in orde dus – en het hoofdstuk Bovenkerk-Legmeerpolder een aangename verrassing. Het hing in mijn geheugen als een  luchtig niemendalletje, maar na wat aanpassingen kan het er prima mee door.
Onderweg heb ik het probleem rond halte Bovenkerk – dat gebouw heb ik namelijk al beschreven – opgelost door een verhaaltje te maken over de resten van de abri er tegenover. Ik moet wel een keer terug, want op een oude foto zag ik dat er twee hokjes  stonden. Misschien zijn de resten van die andere ook nog terug te vinden.
Inmiddels heb ik ook de bewoner van wachterwoning Legmeerpolder gesproken. Omdat ik toch in de buurt was, heb ik de resten van de doorbraak bij de omgelegde N201 bekeken. Mijn vorige waarneming dateert alweer van oktober 2009. Misschien was alles nu anders.

Dat viel wel mee gelukkig. De tijdelijke bruggen zijn weg, zodat er ouderwets geklauterd moet worden. Dat maakt het alleen maar leuker.

Hoe dan ook: er komt een beetje vaart in.

Geef een reactie

