Teruglezen

De eerste twee afleveringen van Sporen II, nu al weer bijna driekwart jaar geleden geschreven, vielen me niet mee. Het stukje over station Aalsmeerderweg is misschien leuk voor een blog, maar voor het boek waardeloos. Zelfs als opzetje kan ik er weinig mee.

Hetzelfde geldt, in iets mindere mate gelukkig, voor het stuk over de route Aalsmeerderweg-Aalsmeer. De lijn van het verhaal is wel oké, maar ik moest er uiteindelijk nog heel wat aan schaven voordat het een bruikbaar hoofdstuk was. De foto’s die mijn dochter Celeste destijds van de spoorwandelingen heeft gemaakt, zijn gelukkig wel oké.

Haar naam zal dus in het boek verschijnen. Ik moet ook nog kijken of ik een foto van mijn tien jaar oude zoon Joshua ergens kan opnemen. Hij heeft langs het spoor tussen Vinkeveen en Oukooperdijk foto’s gemaakt met mijn camera. Die mocht ik gebruiken, voor een euro per stuk. Op de foto hierboven is hij erg trots. Dus dat wordt dokken.

Geef een reactie

