Pietepeuteren door de plotterproeven

Weer is de derde druk een stapje dichterbij. Vandaag kwam de plotterproef binnen: een proefdruk vanuit de drukkerij. Ze stuurde alle katernen op waaruit het boek straks zal bestaan. Met het vriendelijke verzoek of wij er nog even naar willen kijken. Want als er nog iets veranderd moet worden, kan dat nu.
Zoals de vorige keer al gemeld, er is altijd wel weer iets te vinden. Deze keer zijn het absolute pietluttigheden – gelukkig wel – maar ze zijn er toch mooi weer uitgehaald. Uitgever Robert-Jan Witte vond enkele koppen niet mooi afbreken: iets te veel onnodig wit erachter of juist een veel te korte tweede regel. Ik zag plotseling dat de onderschriften met een verwijzing naar een andere pagina (Links: … Op de volgende pagina:.. ) achter de dubbele punt een hoofdletter kwam. Er is over te twisten of dat taalkundig onjuist is, maar ik vind het in elk geval niet mooi. Er zo konden er al met al nog zeven nieuwe pagina’s naar de drukker. Zodat bij mij nu weer de zenuwen zijn toegeslagen: heb ik zo niet weer nieuwe fouten veroorzaakt? Had ik het maar niet beter allemaal zo kunnen laten?
Over een paar dagen weten we het. Vanavond begint het drukken.

Meer informatie over het boek

Geef een reactie

